Biznes internetowy

Internet jako sektor biznesowy w ciągu ostatnich lat bardzo się rozwinął. Zarabiać można praktycznie na wszystkim, chociażby na serwerach gier, czy też zwykłych strona internetowych, bądź forum. Jednak podstawową forma zarabiania w sieci jest wirtualny handel i sklepy internetowe. Jednak w tym sektorze jest bardzo duża konkurencja. Postanowiliśmy przeanalizować kilka rodzajów produktów skrajnie odmiennych pod względem zarabianiu na ich sprzedaży przez internet. Dzisiaj przeanalizujemy dwie odmienne branże – dekoracje ślubne i opony.

Firmą, które oferują jakieś nie do końca pospolite/popularne produkty jest odrobinę łatwiej się przebić na rynku internetowym, ponieważ w niszowych branżach występuje nieco mniejsza konkurencja.

Dekoracje ślubne jako produkt niszowy

Takim właśnie produktem w pewnym sensie niszowym są dekoracje ślubne. Jest to w miarę nieprzeciętny produkt, ponieważ dekoracje ślubne nie są jak na razie powszechnie sprzedawane w internecie w skali masowej jak to jest w przypadku innych dóbr. Oczywiście firmy sprzedające dekoracje ślubne w internecie również muszą walczyć z konkurencją i to, że dekoracje ślubne są rzadziej sprzedawane przez internet nie znaczy że rynek cechuje słaba konkurencja. Sklepy już istniejące, które sprzedają dekoracje ślubne, robią to od wielu lat i mają silną pozycję i markę. Ale mimo wszystko dekoracje ślubne łatwiej sprzedawać będzie na wirtualnym rynku, niż na przykład produkt typu elektronika, czy chociażby opony. Dlatego dla firm, które sprzedają dekoracje ślubne nie ma wielu zagrożeń wynikających ze wzrostu konkurencji. Znaczenie ma tu również fakt, że mimo kryzysu branża ślubna się bardzo szybko rozwija w naszym kraju.

Przykład rynku regionalnego –  Warszawa

W drugiej części analizy przedstawi skrajnie odmienny rodzaj produktu oraz wiążącą się z nim inna strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Rynek opon to rynek wyjątkowo silnej konkurencji. Dlatego też niektóre sklepy skupiają się na konkretnych regionach, takich jak np. Warszawa, Rzeszów itp, bo zawsze na rynku regionalnym jest mniejsza konkurencja niż na ogólnokrajowym. Wbrew pozorom w internecie również funkcjonuje regionalizacja. Przykładem przykładem takie go działa może być strategia firma Extra opony, która z od pewnego czasu skupia się na lokalnym rynku, a konkretnie jest to Warszawa. Wiemy to ponieważ firma opisywała swoją strategię na stronie. Firma Extra Opony Warszawa oferuje różne produktu i usługi, ale przede wszystkim głównym produktem są opony, co z jak widać wynika z jej nazwy. Firma sprzedaje jeszcze felgi, świadczy usługi wulkanizacyjne, ale podstawą jej oferty internetowej są bez wątpienia opony. Warszawa jest raczej konkurencyjnym regionem, jednak w ramach mniejszego rynku konkurencja jest ograniczona i łatwiej się przedzierać sprzedając takie towary jak np. opony niż konkurując z firmami z całego kraju. Prawdopodobnie z tej też przyczyny firma Extra Opony  wybrała ten rynek jako sektor docelowy do handlu swoim produktem, którym są oczywiście opony. Warszawa jako rynek lokalny bardzo wytwarza duży popyt na opony, co wynika z wielkości tego miasta.

 

Źródła:

https://tokefem.jimdo.com

Dodaj komentarz